De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Weber GBS E-5750 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tacos 08-06-2023

Zakt door zijn pootjes

Geschreven voor: Weber GBS E-5750

Deze Weber enige tijd geleden gekocht naast mijn oude onze touch gold van 47cm
Helaas niet erg tevreden. Er ontbreekt een handvat om hem op te kunnen tillen, alleen rollen is mogelijk maar het is dan wel oppassen dat de hete BBQ niet onderuit schiet op het gras omdat het voorste pootje wel moet worden opgetild met het ene handvat. De aluminium buizen waarvan de poten zijn gemaakt zijn vrij dunwandig waardoor deze aan de onderzijde al snel sterk zijn verbogen en de BBQ nu behoorlijk scheef staat. De pan met de asemmer zit vast met een klemverbinding en is veel lastiger in het gebruik dan die van de andere Weber die een soort handige bajonet ophanging heeft.
Voor het herstellen van de verbogen poten mag ik van de klantenservice van Weber een complete nieuwe potenset kopen voor €44.99, zelfde constructie dus die zullen waarschijnlijk ook niet lang meegaan.
Jammer, ben altijd Weber fan geweest maar de kwaliteit is bij deze Weber toch de dupe van de kostenbesparing.

Pluspunten

• Groot griloppervlak
  • Goed te regelen

Minpunten

• Constructie poten te zwak
  • Lastig te verplaatsen
  • Asemmer lastig los te maken